Roblox, 13 Yaş Altı Çocuklar İçin Yeni Güvenlik Kısıtlamaları Getiriyor
Popüler oyun platformu Roblox, genç oyunculara yönelik güvenlik endişelerini gidermek amacıyla 13 yaş altındaki kullanıcılar için önemli kısıtlamalar uygulamaya hazırlanıyor. Platform, sosyal buluşma alanlarını ve "derecelendirilmemiş" içeriklere erişimi sınırlandırarak genç oyuncuların güvenliğini artırmayı hedefliyor.
2006'dan bu yana içerik paylaşımı ve oyun tasarımı için bir alan sunan Roblox, kullanıcılarının yarısından fazlasını 16 yaş altı çocukların oluşturması nedeniyle uzun süredir güvenlik tartışmalarının merkezinde yer alıyor. Platform, genç oyunculara yönelik istismar girişimlerinde bulunabilecek kişilerin dikkatini çekebilecek bir ortam sunmakla eleştiriliyor.
Roblox’un son açıklamasına göre, tüm yaş gruplarının güvenliği için alınan yeni önlemler kapsamında, 13 yaş altındaki kullanıcılar derecelendirilmemiş oyunlara erişemeyecek. Ayrıca, sosyal buluşma alanları ve serbest formda oluşturulan kullanıcı içerikleri de daha katı düzenlemelere tabi olacak.
Roblox, ebeveynlerin çocuklarının çevrimiçi oyun deneyimleri hakkında doğru bilgiye sahip olmaları gerektiğini vurguluyor. Bu çerçevede, platformda içerik oluşturan kişilerden bir anket doldurmaları talep ediliyor. Küçük yaştaki kullanıcılar için hazırlanan oyunlar derecelendirilmeli, oyuna ait tüm meta bilgiler (küçük resim, başlık ve açıklama gibi) her yaşa uygun olmalı.
Tüm içerik üreticilerinin 3 Aralık 2024 tarihine kadar platformdaki her bir oyun için bu anketi tamamlamaları gerekiyor. 2025 yılında yürürlüğe girecek olan kısıtlamalarla, derecelendirilmemiş içerikler 13 yaş altı kullanıcılar için "oynanamaz, aratılamaz ve keşfedilemez" hale gelecek, ancak doğrudan bağlantılarla erişim sağlanabilecek.
Sosyal Buluşma alanları ve serbest formdaki içerikler ise çok daha erken bir tarihte, 18 Kasım itibarıyla 13 yaş altı oyuncular için tamamen erişime kapatılacak. Roblox, bu alanları 3D modelleme ve dünya inşa etme gibi zorluklar olmadan sosyal etkileşim ve yaratıcılığı teşvik eden ortamlar olarak tanımlıyor.
Hindenburg Research’ün son raporunda Roblox’un aylık aktif kullanıcı sayısını yapay olarak şişirdiği ve kullanıcı tabanının büyük kısmının bot veya dolandırıcı hesaplardan oluşabileceği iddia edildi. Raporda ayrıca, platformun çocukları kazanca yönelik şekilde hedeflediği ve platformdaki suçluların çocuk istismarı materyali paylaştığı öne sürüldü.
Roblox, raporda yer alan suçlamaları reddederek Hindenburg'un mali çıkar amacıyla şirketin iş modeline karşı bir tavır aldığını ifade etti. Şirket, Hindenburg'un iddialarını yanıltıcı bulduğunu belirtti.