Microsoft, 'Latitude' Planı Kapsamında Daha Fazla Xbox Oyununu PS5'e Getirmeyi Planlıyor
Microsoft zaten rakip konsollar olan Sony ve Nintendo'dan Hi-Fi Rush, Pentiment, Grounded ve Sea of Thieves gibi Xbox'un özel oyunlarını piyasaya sürdü.
Microsoft, Şubat ayında dört özel Xbox başlığını Sony ve Nintendo'nun rakip platformlarına getireceğini duyurmuştu. Şirket, PlayStation ve Nintendo Switch'e gelecek dört ilk parti oyunuyla yetinmeyecek gibi görünüyor. Yeni bir rapor, Xbox'un ebeveyninin daha fazla oyununu çoklu platforma taşımayı amaçladığını iddia ediyor. İç kod adı "Latitude" olan bu plan kapsamında, PS5 için daha fazla önümüzdeki ilk parti Xbox başlığının geliştirilmekte olduğu söyleniyor.
Windows Central raporu, PS5 için planlanan herhangi bir Xbox başlığını adlandırmadı, ancak bu başlıkların "potansiyel olarak açıklayıcı oyunlar" olduğunu ve rakip platformlarda yayımlanması beklenen oyunlar olduğunu iddia etti. Rapora göre, "PlayStation için planlanan daha fazla Microsoft'a ait oyun zaten geliştirilmekte."
Şubat ayında özel başlıklarının bazılarını PlayStation ve Nintendo Switch'te piyasaya sürmeyi planladığını duyururken, Microsoft, Bethesda'nın Starfield'ı gibi en büyük özel başlıklarının PS5'te yayımlanmayacağını doğrulayarak bir çizgi çizmeyi amaçlamıştı. Ancak yeni rapor, Microsoft'un rakip platformlarda oyunlarını piyasaya sürme konusunda daha kısıtlanmamış bir yaklaşımı düşünmeye hazır olduğunu belirtti. "Microsoft'un, PlayStation'a hangi oyunların gelebileceği konusunda 'kırmızı çizgi' olmadan bir yaklaşımı benimsemesi ve bu, her departmanın marjlarını artırma emriyle Satya Nadella ve CFO Amy Hood'un etrafında dönüyor," rapor iddia etti.
Şirket, Sony ve Nintendo konsollarına daha fazla oyun getirme planları üzerinde çalışırken, "Latitude" içeride tartışma yaratıyor. Rapor, bu planın Microsoft'ta tartışma ve endişe yarattığını, değerinin sorgulandığını belirtti.
Bu yılın başlarında duyurusu yapılan Microsoft, rakip konsollara (Sony ve Nintendo) Hi-Fi Rush, Pentiment, Grounded ve Sea of Thieves gibi oyunları zaten piyasaya sürmüş durumda, bu da özel oyunlara yönelik stratejisinde bir değişiklik olduğunu gösteriyor. PS5 ve Nintendo Switch için daha fazla önümüzdeki oyunu duyurmak, oyunlarını kendi Xbox ekosistemi dışında yeni oyuncular için bulma yolunda bu değişikliği pekiştirecek.
Microsoft'un oyun bölümü geçen yıl Call of Duty yapımcısı Activision Blizzard'ı 69 milyar dolarlık bir anlaşma ile satın alarak önemli bir güç kazandı, ancak Xbox, genişleyen stüdyo yelpazesinin meyvelerini görmekte zorlanıyor. Geçen hafta şirket, öncelikli oyunlarına odaklanma planının bir parçası olarak üç stüdyosunu kapatmaya ve bir başka stüdyoyu mevcut bir ekibe katmaya karar verdiğini duyurdu. Hi-Fi Rush'un yapımcısı Tango Gameworks, Redfall geliştiricisi Arkane Austin ve mobil oyun Mighty Doom'un yapımcısı Alpha Dog Games kapatıldı, Redfall geliştirme sürecine de katkıda bulunan Roundhouse Studios ise ZeniMax Online Studios tarafından devralındı.
Kapatmaların ardından, Bloomberg'den gelen bir rapor, Microsoft'un Xbox'ta daha fazla kesinti planladığını ve şirketin Bethesda'nın ana şirketi ZeniMax'ta yapımcılara, kalite güvence testçilerine ve diğer personeline gönüllü ayrılış anlaşmaları sunduğunu iddia etti.
Microsoft, stüdyo kapatmaları ve bildirilen kesintiler konusunda henüz resmi bir açıklama yapmadı, ancak şirket, 9 Haziran'da bir Xbox Oyunları Gösterisi etkinliği düzenleyecek ve gelecek özel ve üçüncü taraf başlıklarını açıklayacak.